home zoekfunctie Frequently asked questions

Ga terug   F&L Forum Portal > Fotografie, Video en Beeldbewerking > Fotografie > Uitdagingen

Welkom op het F&L Forum Portal.
Beste bezoeker,

Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje.
Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door.

Reageren

Discussietools
Met quote reageren
Oud 25 Jul, 18:02
Remco v/d Sanden Remco v/d Sanden is offline
Registered User
Remco v/d Sanden's avatar
! De Uitdaging: papier
Ik zag dat het weer een tijdje geleden is dat er een uitdaging werd gesteld. Hierbij neem ik even de vrijheid dit onderwerp weer wat leven in te blazen, hopelijk met een goed gevolg.

----------------------------------------------------------------------

"De uitdaging" is een opdracht voor leden van het F&L-forum. Het spel is om naar een opgelegd thema te fotograferen. Uit alle inzendingen wordt er dan door de forumleden een winnaar gekozen. Er is geen prijs te winnen, het is gewoon voor de fun en de eer en om je fotografietalent nog wat verder te ontwikkelen...

Thema :
Het thema van deze nieuwe uitdaging is: Papier

Toelichting :
Maak een nieuwe foto, of gebruik een foto uit je archief waarin papier een hoofdrol speelt.
Denk hierbij aan:
Macro opnames, studio werk, buiten opnames, binnen opnames, ... alles mag. Wees wel niet te heftig in de nabewerking. Het is immers een foto-uitdaging en geen foto-manipulatie uitdaging...

Vergeet niet om een eventuele uitleg of beschrijving van je werk neer te zetten om het beeld compleet te maken, zodat ook anderen jouw werk en standpunten kunnen begrijpen.

Praktisch :
De uiterste inzend datum is zondag 15/08/2010, 17.00hr
Na deze datum worden geen foto's meer toegelaten aan deelname.
Hierna zal het stem topic worden geopend wat 1 week zal openstaan voor het uitbrengen van de stemmen en commentaar. Meer info hierover later in het stem topic.

De spelregels:
- De deelnemers dienen lid te zijn van F&L forums
- Alle hoofdregels van het forum/site gelden hier ook
- De foto dient je eigen werk te zijn!
- Foto's mogen maximaal 800 pixels aan de langste kant zijn om het geheel overzichtelijk te houden, ook voor mensen met een minder snelle verbinding.
- Maximaal één inzending per persoon
- De EXIF-info van de foto moet leesbaar blijven
- Er mag geen uitgebreid PS/fotomanipulatie gebruikt zijn!
- Bij inzending is stemmen nadien verplicht, anders vervalt de inzending

Stemmen:
- Het stemmen en commentaar geven op de inzendingen gebeurt pas na de uiterste inzendtermijn.
- Stemmen gebeurt in het hiervoor bedoelde stem topic. Hier geeft ieder zijn of haar 3 favoriete foto's punten al dan niet voorzien van commentaar.
- Alle forumgebruikers (ook niet deelnemers !) mogen stemmen

Veel succes

( hoop dat ik niets vergeten ben, maar dat horen we wel of passen we wel aan in de loop van de uitdaging )

Sony Alpha, met Sony, Minolta en Sigma glaswerk.
35mm analoog MTL3 & Super TL3.
Met quote reageren
Oud 25 Jul, 18:08
Remco v/d Sanden Remco v/d Sanden is offline
Registered User
Remco v/d Sanden's avatar
Standaard
En hierbij mijn eigen inzending:

"Laundring some money"

De papieren bankbiljetten heb ik in een origami manier gevouwen tot hemden, welke hangen te drogen als zijnde vers "gewassen" geld. Dit in samenwerking met de titel zorgt voor een mooi en bekend beeld in bepaalde "bepaalde milieus"

Sony Alpha, met Sony, Minolta en Sigma glaswerk.
35mm analoog MTL3 & Super TL3.
Met quote reageren
Oud 30 Jul, 10:10
KoenSmit KoenSmit is offline
Registered User
KoenSmit's avatar
Standaard
Ik had dit topic nog niet ontdekt, maar het is wel erg leuk!

Grappig genoeg heb ik ook foto's van witwassen, van een profielwerkstuk van mn broertje.
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools

Regels voor berichten